Artículo

How to write a practice in physiology focused on medical competencies

E. García, Erasmo David

Facultad de Medicina, UNAM, publicado en Investigación en Educación Médica y cosechado de y cosechado de Revistas UNAM

Licencia de uso

La titularidad de los derechos patrimoniales de esta obra pertenece a las instituciones editoras. Su uso se rige por una licencia Creative Commons BY-NC-ND 4.0 Internacional, https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.es, para un uso diferente consultar al responsable jurídico del repositorio por medio del correo electrónico revistainvestedu@gmail.com. Ver términos de la licencia

Procedencia del contenido

Cita

E. García, Erasmo David (2013). How to write a practice in physiology focused on medical competencies. Investigación en Educación Médica; Vol. 2 Núm. 7, 2013: Investigación en Educación Médica; 168-170. Recuperado de https://repositorio.unam.mx/contenidos/4118545

Descripción del recurso

Autor(es)
E. García, Erasmo David
Tipo
Artículo de Investigación
Área del conocimiento
Medicina y Ciencias de la Salud
Título
How to write a practice in physiology focused on medical competencies
Fecha
2013-07-01
Resumen
These recommendations outline nine basic points in order to design a practice in physiology focused on medical competencies. They emphasize transfer of learning as part of the process leading the student to develop clinical competencies. Also they shape a model of active and significative learning as a strategy in medical education to identify and efficiently address a ;problem in clinical medicine. Finally, they parallel scientific and clinical methods emphasizing the process upon the result as a hallmark in formative assessment, a critical counterpart in improving a program by medical competencies.
Idioma
spa
ISSN
ISSN electrónico: 2007-5057; ISSN impreso: 2007-865X

Enlaces